Lediga jobb

Sök jobb

Store Manager med regionansvar - Lexington, Stockholm

2018-04-12
Logo

Nu söker Lexington en Store manager till region Stockholm. Rollen kommer även att ha ett vikarierande regionchefsansvar för samtliga butiker inom regionen. Önskad start i maj-juni 2018.

I rollen som Store Manager på Lexington ansvarar du för hela butiksdriften och är ansvarig för försäljning, personal, visual merchandising och för att skapa lönsamhet. Som Regional Manager ansvarar du även för försäljningsoptimering, aktivitetsplanering, lönsamhetsförbättringar och stöttning av butikschefer i resterande Lexington Stores i region Stockholm.

Du rapporterar till Global Retail Manager. Som chef ansvarar du för att utveckla ett välfungerande team. Du har också ansvar för att butiken uppnår fastställda försäljningsmål samt kontrollerar kostnadsbudgeten.

Arbetsuppgifter

Du ansvarar för att dina medarbetare är väl insatta i butikens mål och utfall samt att de har rätt inställning och kompetens.
Du ansvarar för att ha rätt person på rätt plats och rekryterar i samråd med regionchef och HR ansvarig.
Du genomför regelbundna personalmöten och planeringssamtal.
Du ansvarar för att upprätta optimala scheman för butiken.
Du är ytterst ansvarig för butikens totala exponering, och att du och dina medarbetare följer rådande direktiv.
Du ansvarar för att upprätthålla löpande exponeringsbehov samt följer upp med aktiviteter/kampanjer enligt riktlinjer från huvudkontoret.
Du ansvarar för att butiken alltid är väl påfylld och inbjudande för kunden.
Du ansvarar för att dina medarbetare, förstår och arbetar med kunden i fokus.

Din profil och personlighet

Vi söker dig som brinner för försäljning och har tidigare erfarenhet från en ledande befattning inom försäljning och service, gärna inom detaljhandeln. Du är ett gott exempel för dina medarbetare och har förmågan att motivera och engagera dina medarbetare samtidigt som du vågar ställa krav och ta raka samtal. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt en personlig drivkraft som yttrar sig i engagemang och handlingskraft. Sist men inte minst ser vi gärna att du har ett genuint intresse för mode och inredning, samt trivs med Lexington-livsstilen som genomsyrar allt vi gör.

Kvalifikationer

Minst 2 års erfarenhet från arbete som butikschef inom detaljhandeln.
Ekonomisk utbildning är meriterande, som butikschef är det viktigt att kunna förstå ekonomiska samband och hur ett företag drivs.
Målinriktad personlighet som drivs av att leverera höga resultat.
Ett brinnande intresse för försäljning, exponering och ekonomi och förmågan att på ett pedagogiskt sätt förmedla din kunskap vidare till dina medarbetare. Du är en kommunikativ person som inspirerar med ditt sätt att leda.
Du kan vara relativt flexibel med arbetstider och vid behov hoppa in med kort varsel.

Intervjuerna kommer att ske löpande under ansökningsperioden, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR Coordinator Jessica Olsson på jessica.olsson@lexingtoncompany.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Lexington är ett lifestyle varumärke med sin designbas i New England. Varumärket finns representerat via dotterbolag och Partners i 21 länder och hos över 900 återförsäljare. Vi har ett 100-tal shop-in-shops på ledande varuhus och butiker runt om i Europa, och dessutom 25 egna Lexington Concept Stores i Norden och USA, samt ett växande antal Franchisebutiker, främst i Kina.

  • Dela:

Retail Knowledge | Rekrytering & Bemanning